Gratis levererans vid köp över 498:-   Gratis returfrakt vid byte  

X



VANLIGA KUNDTJÄNSTFRÅGOR

Vi har samlat en rad svar så att du får enkelt och snabbt får svar på dina frågor. Hittar du inte svaret på det du söker, kontakta vår kundtjänst per e-post.
 

 

1) LEVERANS OCH FRAKT:

Leveranstid 
Vi skickar varor från vår huvudbutik 5 gånger i veckan (måndag - fredag). Sista tiden att beställa varor på leveransdagen är kl. 9.00 - då ser vi till att din beställning blir förpackad och hinner med. Beställningar mottagna senare än kl. 9.00 försöker vi få med, alternativt skickas paketet nästa leveransdag.
 
Du får dina varor 2 - 5 dagar senare beroende på postnummer.
På grund av julbrådskan kan det hända att leveransen tar några dagar extra. KÖP DINA JULKLAPPAR SENAST DEN 14/12.

Leveranspriser 
Beställer du för över 498 kr är frakten gratis.
Beställer du för 498 kr eller mindre kostar frakten 39,00 kronor.

Leveransmetoder 
Vi erbjuder leverans med PostNord. Dina varor skickas till det PostNord utlämningsställe du väljer
när du beställer.

Spåra paket 
När varorna skickas från vår butik får du ett spårningsnummer så att du kan följa paketet online.

Försändelse till utlandet 
Vid leverans till utlandet ber vi dig kontakta vår kundtjänst för information om priser och annat.


2) RETUR OCH REKLAMATION:

Returrätt 
CarrieAlong.se ger 14 dagars full retur- och bytesrätt efter att du har tagit emot varorna. För att utnyttja ångerrätten måste varorna returneras i samma skicka och antal som du mottog dem. Du får gärna packa upp varan, så länge du skickar tillbaka den i samma skick och antal. Ångerrätten upphör att gälla om du använder varan på ett sådant sätt att det är uppenbart att användningen minskar varans försäljningsvärde.  VI BYTER JULKLAPPARNA TILL DEN 15/1-2018.

När du ångrar köpet betalar vi tillbaka köpesumman till ditt bankkonto eller betalkort när vi har fått tillbaka varan och kontrollerat att den uppfyller villkoren för att använda ångerrätten. Innan du returnerar varan ber vi dig kontakta oss på info@CarrieAlong.se så vi känner till att varan kommer.

Returrätt för presenter 
Är varan en present erbjuder vi förlängd returrätt så att de 14 dagarna först börjar räknas när du lämnar över presenten. Information om detta ska skrivas i kommentarfältet när du beställer. 
VI BYTER JULKLAPPARNA TILL DEN 15/1-2018.

Bytesservice 
På CarrieAlong.se har du utöver lagstadgad 14 dagars ångerrätt även möjlighet att byta varan gratis inom 30 dagar efter inköpsdatum.

Om du vill använda din 14 dagars ångerrätt (och återbetalning av pengarna) erbjuder vi dig köp av returleverans till reducerat pris här.

Om du vill använda möjligheten att byta erbjuder vi dig gratis returleverans här. Om du vill byta skickar vi ett presentkort som gäller i fem år. Då kan du i lugn och ro hitta den rätta varan eller spara presentkortet till ett senare tillfälle.
 

Etikett för retur 
Om du vill använda din 14 dagars ångerrätt (och återbetalning av pengarna) erbjuder vi dig köp av returleverans till reducerat pris här.

Om du vill använda möjligheten att byta erbjuder vi dig gratis returleverans här. 
Om du vill byta skickar vi ett presentkort som gäller i fem år. Då kan du i lugn och ro hitta den rätta varan eller spara presentkortet till ett senare tillfälle.


Reklamation 
Som konsument har du 24 månaders reklamationsrätt, vilket inner bär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller prisavdrag, allt beroende på omständigheterna.
Detta förutsätter givetvis att reklamationen är berättigad. Vi vill ha glada och nöjda kunder och ber dig kontakta CarrieAlong.se kundtjänst om du har problem med varorna du köpte.

Köplagens reklamationsrätt innebär att du som kund kan klaga på fel eller brister på produkten som uppstår upp till 24 månader efter köpet. Detta gäller dock på villkor att dessa fel inte har uppstått som en följd av felaktig användning av produkten eller annan behandling som orsakat skada. Du måste reklamera i rimlig tid efter att felet upptäcktes. Reklamerar du inom 2 månader anses reklamationen alltid vara i rätt tid.
Vill du reklamera ber vi dig kontakta oss på info@CarrieAlong.se, så att vi kan nå en överenskommelse om
leverans och eventuellt skicka en returetikett.

Har du skickat in en vara med ångerrätt eller reklamation skickar vi alltid ett e-postmeddelande när vi tagit
emot varan. I meddelandet får du information om vad som händer härnäst med din ångerrätt/reklamation.


3) BETALNING OCH PRISGARANTI:

Prisgaranti 
CarrieAlong.se ger prisgaranti på hela sortimentet med väskor, resväskor, ryggsäckar, skolväskor, datorväskor och tillbehör. Du försäkrar dig om bästa pris oavsett vilken vara du köper hos oss.

Skulle du mot förväntan hitta samma vara till ett lägre pris i en svensk online- eller återförsäljarkedja sänker
vi med glädje priset.

Prisgarantin gäller i 14 dagar från inköpsdatum och har följande villkor:

- Prisgarantin gäller varor som är tillgängliga för köp och gäller därför inte slutsålda varor, köerbjudanden, öppningserbjudanden, slutförsäljning och/eller erbjudande med begränsat antal.
- Prisgarantin omfattar uteslutande varor som omfattas av de svenska reglerna för moms, tull, garanti och konsumentskydd.
- Alla eventuella avgifter (t.ex. frakt, kreditkortsavgifter osv.) ska inkluderas i prisjämförelsen.

Vill du utnyttja prisgarantin ska du kontakta vår kundtjänst på info@CarrieAlong.se och skicka med dokumentation t.ex. i form av en skannad annons eller en länk till den butik som säljer varan till ett lägre pris. 

Betalningssätt 
På CarrieAlong.se går det att betala med följande kort:

- Klarna - Köp nu, betala först efter leverans. Faktura 14 dagar.
- VISA
- VISA Electron
- Mastercard
- Maestro
- VISA Electron
- JCB 


Presentkort och tillgodokvitto 
Köp ett presentkort till CarrieAlong.se och gör någon du tycker om glad. Presentkortet gäller i fem år och du har 14 dagars ångerrätt.

Vi skickar presentkortet som en pdf-fil inom en arbetsdag. Presentkortet går att lösa in elektroniskt på CarrieAlong.se på så sätt att du inte behöver skicka det i retur med posten.

Kom ihåg att skriva i meddelandefältet på din order till vem presentkortet ska ställas ut på (namn och adress).

Du löser in presentkortet genom att skriva presentkortets kod i fältet Lös in presentkort omedelbart efter att du skrivit in dina kunduppgifter i utcheckningen.


4) KUNDTJÄNST:

Kontakta kundtjänst
E-post:
Skriv till oss på info@carriealong.se
Ditt brev behandlas inom 24 timmar på vardagar mellan 10.00 - 14.00.
 
Telefon:
Ring till os på tel. (+45) 61 15 15 29 på vardagar mellan 10.00 – 14.00. Vår kundtjänst ligger i Danmark och samtalet sker på danska/skandinaviska eller alternativt på engelska.
 
Butik & företagsadress:
CarrieAlong ApS
Kattesundet 3
DK-5700 Svendborg
Danmark
Org.nr. 38666002
 
Slå in gåvor 
Vi erbjuder samma service på CarrieAlong.se som i våra fysiska butiker och slår därför gärna in dina varor till presenter utan extra avgift. Butiksutbildad personal med blick för detaljerna slår in presenterna så att du kan lämna över dem direkt till mottagaren.
 
Kryssa bara i vid Ja tack, jag vill att varorna presentförpackas, så sköter vi resten.

Ris, ros och bra förslag 
Trots över 100 år erfarenhet inom väskor och lädervaror kan den service och de produkter vi har alltid bli bättre.
 
Vi är mycket tacksamma om du hör av dig. Har du en fråga, ris eller ros, en god idé till att göra vår hemsida
eller annat bättre, kontakta oss på info@CarrieAlong.se.


5) SÄKERHET:

Säker e-handel hos CarrieAlong 
När du handlar hos oss får du de bästa villkoren på Internet. Vi är e-märkta och har därför gått igenom en grundlig godkännandeprocess som kontinuerligt följs upp av kontroller utförda av den danska e- handelsfonden.
CarrieAlong lever därför upp till inte bara gällande lagstiftning, utan till en rad särskilda e-märkta krav. Som kund har du gratis tillgång till e-märkets konsumentstöd.

Säker betalning på CarrieAlong.
Betalar du med kort är du alltid skyddad mot missbruk. Du har nämligen möjlighet att avvisa en betalning när du får ditt kontoutdrag. Du har ingen självrisk om ditt kort missbrukas i en Internetbutik som använder SSL (Secure Socket Layer) i sitt betalningssystem. På CarrieAlong.se använder vi SSL i vårt betalningssystem.
 
Du är med detta mer försäkrad än i den fysiska världen, där du ofta har en självrisk när ditt kort missbrukas med PIN-koden. Data du skickar i samband med köp som betalas med kort är krypterade (SSL) och det är endast DIBS som kan läsa dem. Varken CarrieAlong eller andra har möjlighet att läsa din information. Själva överföringen är godkänd av DIBS och garanterar högsta möjliga säkerhet under transaktionen.

Hantering av personuppgifter 
Personuppgifterna registreras hos CarrieAlong Aps och lagras i fem år, varefter de raderas. När vi samlar in personuppgifter på vår webbplats försäkrar vi oss om att det alltid sker med ditt uttryckliga medgivande och att du informeras om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.
Endast VD för CarrieAlong.se har åtkomst till de uppgifter som registreras om dig.
Dataansvarig på CarrieAlong.se är Helle Pedersen.

Uppgifter som lämnas till CarrieAlong.se vidarebefordras eller säljs inte under några förutsättningar vidare till tredje part och vi registrerar inga känsliga personuppgifter. Som registrerad hos CarrieAlong ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt till att få veta vilka uppgifter vi registrerat om dig. Dessa rättigheter har du enligt Personuppgiftslagen och förfrågan i samband med detta skickas till CarrieAlong.se via e-post info@CarrieAlong.se.

Cookies och inloggningsstatistik 
På CarrieAlong.se används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och därmed göra besöket så bekvämt som möjligt för dig.
Du kan när som helst ta bort cookies från din dator, på vilket sätt beror på din webbläsare.

Vi använder inloggningstatistik på CarrieAlong.se vilket innebär at et statistiksystem samlar information, som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån, vilka sidor de besöker osv. Inloggningsstatistiken används endast i syfte att optimera CarrieAlong.se.


6) VILLKOR OCH FÖRUTSÄTTNINGAR:

Försäljnings- och leveransvillkor 

Nedanstående försäljnings- och leveransvillkor gäller för att leveranser från CarrieAlong ApS webbutik: CarrieAlong.se.

Leverans och transport:

Vi skickar varor från vår huvudbutik 5 gånger i veckan (måndag - fredag). Sista tiden att beställa varor på leveransdagen är kl. 9.00 - då ser vi till att din beställning blir förpackad och hinner med. Beställningar mottagna senare än kl. 9.00 försöker vi få med, alternativt skickas paketet nästa leveransdag.

Vår samarbetspartner PostNord gör sitt bästa för att det inte ska uppstå förseningar, men skulle sådana inträffa, t.ex. i dåligt väder eller under julen och andra tider med mycket brådska kan CarrieAlong.se inte hållas ansvarigt. Uteblir din leverans eller försenad i över 14 dagar skickar vi en ny vara till dig utan avgift.

Risken för varorna:
Risken för varor köpta hos CarrieAlong.se övergår till dig som konsument vid tidpunkten för leveransen.

Pris och betalning:
På CarrieAlong.se går det att betala med alla vanliga kort:
Beloppet för varorna dras först när de skickas från CarrieAlong.se. Vi drar aldrig ett större belopp än det du har godkänt vid köpet. Själva överföringen är godkänd av PBS och garanterar högsta möjliga säkerhet under transaktionen.
 
Alla priser är inklusive moms och inkluderar tullavgifter.

Vi tar ingen avgift oavsett med vilket kort du betalar.

Om du ångrar köpet:
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på CarrieALong.se. Ångerrätten börjar gälla från det datum du tar emot varan.
Emballage och varans skick när du skickar tillbaka den.

Ångerrätten får endast användas om varan skickas tillbaka i huvudsak samma skick och antal. Ångerrätten upphör att gälla om du använder varan på ett sätt som uppenbart minskar varans försäljningsvärde.
Du får naturligtvis tillbaka det belopp du betalade till oss Ångrar du köpet får du naturligtvis tillbaka det belopp du betalade till oss. Beloppet överförs till det kort du betalade med eller till ditt bankkonto när vi har mottagit varan och kontrollerat att den motsvarar reglerna för ångerrätten.
Den enda utgift du har är portot för att skicka tillbaka varan till oss. Se avsnittet om kundtjänst angående billigt returfrakt.

Vad ska jag skicka med tillbaka?
Du ska bifoga en kopia på beställningsbekräftelsen. Det är inte ett krav men hanteringen går fortare.

Om det är fel på varan:
När du handlar på CarrieAlong.se har du självfallet 24 månaders reklamationsrätt. Detta innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller nedsättning av priset, beroende på situationen.
Det är självfallet ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått som följd av felaktig användning av produkten eller annan handling som vållade skada.

Hur snabbt ska jag reklamera?
Du måste reklamera inom "rimlig tid" efter att du upptäckte felet på varan. Reklamerar du inom två månader efter att felet upptäcktes, anses reklamationen alltid vara i rätt tid.
Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Är reklamationen berättigas återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Kontakta oss innan du skickar, eftersom vi ofta har möjlighet att skicka en "fraktsedel" till dig så att du inte
behöver betala frakten.Vi behöver följande information när du skickar varan till oss

När du returnerar varan ber vi dig beskriva problemet så noggrant som möjligt. Varan måste alltid skickas tillbaka i lämpligt emballage. Kom ihåg att ta ett kvitto på försändelsen. Vi tar inte emot paket skickade med efterkrav.
 
Barn och unga under 18 år
Du måste ha fyllt 18 år för att handla på CarrieAlong.se. Är du under 18 år måste du ha en förälders samtycke.

Tryckfel
Vi gör vårt bästa för säkerställa att all information på Carriealong.se alltid är korrekt.
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel i till exempel beskrivningar och/eller priser.